Gears of War på vita duken

Gears of War ska tydligen bli film, läste jag häromdagen, och efter att ha spelat en bra bit in på den nyligen släppta tvåan i speltrilogin börjar känna mig rejält hypad. Om Cliff Blezinski själv har med minst 3 fingrar i spelet så kommer det hela att bli fantastiskt, det kan jag nästan lova. Men, det finns såklart, som alltid i såna här sammanhang, några orosfaktorer...

En av de är den relation jag som spelare byggt upp till främst Marcus Fenix, men också de andra karaktärerna under alla de timmar jag ägnat åt spelen. Röstskådespelarna har gjort ett fantastiskt jobb hela vägen, och det kommer att krävas helt vansinnigt superskillade skådespelare för att filmen ska kännas som en naturlig förlängning av det som gjort spelen så bra.

En annan orosfaktor är att trean ännu inte kommer på minst (überminst) ett år, och filmen lär inte se dagens ljus förens åtminstone ett halvår till ett år efteråt. Ingen idé att hålla andan av förväntan än på ett tag alltså... För då dör man... Ju...



En film som du faktiskt kan se idag (med lite nätfiske) är Pineapple Express. Fruktansvärt härlig, pricksäker och helrätt film. 

Kommentarer
Postat av: DanielJ

Jag har för mig att filmen redan påbörjats, och att den till stor del bygger på 1:an.

2008-11-16 @ 15:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0