Världens snyggaste spel - plats nr 3

Cel-shading är vackert. Zelda är vackert. Tillsammans blev dessa båda världens tredje snyggaste spel, estétiskt och grafiskt.






Många har klagat på Nintendos val att göra något så känsligt som ett tecknat Zelda. Det har tjatats om att Link ser ut som en fjantig mellanstadie-elev, och att Zelda ska vara på ett visst sätt, men verkligen inte såhär. Trångsynt, tycker jag.

Link har alltid sett ut som en fjantig mellanstadie-elev (med undantaget Twilight Princess, och det var inte ens utannonserat när Wind Waker släpptes). Det hör till. Link ska se liten och oskyldig ut. Vuxna ska se ner på honom. Han ska vara underlig och ensam i början av spelet för att senare överbevisa folket, men då ska han ändå vara självständig och inte bli för fäst vid någon.

Argumentet "Link ska se ut på ett visst sätt, men inte såhär" bevisar bara att personen som uttalat sig inte är bekant med Zelda-serien. Såhär har Link utvecklats utséendemässigt under sin över 20 år långa karriär.



Nå, vilken Link är den rätta? För mig är det en del av tjusningen i Zelda. Att aldrig kunna gissa sig till hur nästa del i serien ska se ut. Dessutom älskar jag att Link aldrig pratar. Han förblir samma person med ett annat utséende. Men nog om det, nu ska vi snacka om varför Wind Waker är världens tredje snyggaste spel.

Varelsernas ständigt utrycksfulla ansikten, färggladheten, precisionen, noggranheten i varenda detalj... Det är de små aspekterna i Wind Waker som får mitt cyberhjärta att smälta varje gång jag spelar. Ganondorfs övervikt, måsarna som flyger bredvid båten när man närmar sig land, piratgänget, allt, allt, allt är perfekt designat.




Hela spelet igenom ser sig Link omkring i sin omgivning, och han hittar alltid något av intresse att kolla på. Det tillför oerhört mycket, och Wind Waker var det första spelet som lyckades få sin huvudkaraktär att kännas levande.


Det finns egentligen inget mer att säga om Wind Waker som inte sagts en miljon gånger. Spring och köp det själv vetja så får du uppleva dessa rumptjusiga bilder i dess fulla, högst rörliga, prakt. Det känns verkligen inte ett dugg föråldrat, och faktum är att det står sig som ett av de spel som känns allra fräschast än idag. Dessutom är slutscenen i Wind Waker den kanske mäktigaste i ett spel någonsin.


The Legend of Zelda: Wind Waker är alltså till Gamecube för den som inte kan sin spelhistoria.

Kolla på Gamereplay eller Spelfyndet vetja. Där har de allt.

Peace.



Kommentarer
Postat av: Astronauten

Vet du vilken slutscen jag tror kommer bli mäktigast? :D Nästa KH :)

2008-10-24 @ 11:08:39
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Och om det kommer till wii, kan vi ju spela det tillsammans om du vill :D

2008-10-24 @ 11:10:20
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Daniel

I Twilight Princes ser han alldeles för vuxen ut..



Han som var innan Wind Waker tycker jag ser bra ut.

2008-10-24 @ 14:02:12
Postat av: Daniel

Jag måste fråga, har du spelat Metroid Prime, om du har det så tycker jag att du ska skriva om det, bara musiken gör mig sugen på spelet..



http://www.youtube.com/watch?v=42u0KB6f5eU&eurl



2008-10-24 @ 14:25:34
Postat av: Marcus

Wind Waker är ett mysigt och trevligt spel!

2008-10-24 @ 19:09:57
Postat av: T-man

Jag tycker att designen i Wind Waker är bland de sämsta någonsin. Det var av den anledningen som jag inte köpte spelet.

2008-10-25 @ 19:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0