Gears of War har vuxit upp

Wow... Jag kommer just upp från tv-rummet där jag spelat Gears of War 2 i någon timme, och jisses jävelberg vilken session.

Gears of War har alltid varit manligt, det kan alla som spelat det intyga. Stora, köttiga vapen med motorsågsbajonetter och taggiga granater i bålen på skrikande monster = manligt. Gears of War 2 tar dock manligheten till en helt ny nivå. Spelserien har plötsligt blivit vuxen. Det handlar inte längre om att döda Locust-soldater för skojs skull. Det handlar om att engagera sig i storyn, om att bli förbannad på fienden, och Gears of War har på det viset blivit ännu bättre.

Nu ska jag självklart inte spoila något för de som ännu inte spelat spelet eller tagit sig tillräckligt långt i det, och jag skulle vilja be er att låta bli att spoila i kommentarerna, men låt oss säga såhär: Locust är fucked up, big time, huvudkaraktärerna har fått personligheter och det finns en del sidospår som konstant får mig att vilja veta vad som händer härnäst.




Funderar du på om du bör skaffa Gears of War 2 eller spara till det där kylskåpet du alltid velat ha?

Ställ maten utomhus i vinter.



  

Kommentarer
Postat av: DanielJ

Dom har tyvärr blivit en fegis, buhu. Jag vill kötta, inte leta efter hans ***, fast det är ett trevlig avbrott, något som alla spela behöver.

2008-11-11 @ 19:52:17
Postat av: Hexagon

Nej du, jag tror att vi väljer maten före spelet ;D

2008-11-12 @ 16:01:28
URL: http://hexagon.blogg.se/
Postat av: Cyberlife

Jag syftade snarare på att maten kyls i snön. :p

2008-11-12 @ 17:27:31
URL: http://cyberlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0